Μπορεί να έχει περάσει ένα δίμηνο σχεδόν, αλλά ως λάτρης της heavy guitar driven μουσικής, θα ήταν τουλάχιστον άδικο - αν όχι τίποτε παραπάνω - να μην κάνω μια αναφορά σε ένα από τα πιο σημαντικά, κατά την γνώμη μου, live shows που έγιναν την χρονιά που μας πέρασε. Ο λόγος για το Guitar Experience, ένα gig που στήθηκε από 4 από τους καλύτερους κιθαρίστες που έχουν βγει από την ελληνική σκηνή: Φοίβος Ζαχαρόπουλος, Κώστας Φοίτος, Ειρήνη Κετικίδη, Φώτης Δεληνικόλας. Το live show έλαβε χώρα στην αν μη τι άλλο θρυλική σκηνή του Piraeus Academy και για σχεδόν 2 ώρες, το venue γέμισε με νότες, ταλέντο, προσωπικότητα, αλλά και με πολύ κόσμο. Το αποκορύφωμα της βραδιάς ήταν η κλήρωση, στο τέλος του live, 3 επάθλων: 2 πεταλιών εφέ κιθάρας από τους Tsakalis Audioworks & VS Audio Effects, και 1 custom made Strat Style κιθάρα, με την υπογραφή του Sklavos Guitar Workshop. [σ.σ.: Πλέον εγώ είμαι ο τυχερός και περήφανος ιδιοκτήτης της, και μπορείτε να δείτε εδώ τις αντιδράσεις αλλά και τις εντυπώσεις μου από το εργαλείο αυτό!! https://youtu.be/ZDipgXm7oZw?
Όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή, θεωρώ πως αυτό το live είναι ένα από τα πιο σημαντικά events της ελληνικής σκηνής για το 2023. Αυτή η άποψη, μπορεί εύκολα να θεωρηθεί παραφουσκωμένη, υπερβολική, ή ακόμα και biased, και όχι άδικα, δεδομένου ότι έφυγα από το live κυριολεκτικά κρατώντας μια νέα κιθάρα. Οφείλω, λοιπόν, πριν προχωρήσω σε οποιαδήποτε ανάλυση να αναφέρω κάτι σημαντικό: Δεν έχω υπάρξει ποτέ μέρος κοινού κάποιου μεγάλου ελληνικού φεστιβάλ, π.χ. Rockwave, Ejekt, Release κλπ. Όχι λόγω κάποιας αρνητικής προκατάληψης ενάντια σε αυτά τα events - ειδικά για το 2024 τα ονόματα που έχουν ανακοινωθεί είναι τιτάνες του χώρου - απλώς προσωπικά νιώθω ότι μπορώ να ταυτιστώ καλύτερα τόσο με τον καλλιτέχνη όσο και με το κοινό, όντας θεατής ενός τοπικού live, σε venues όπως το An Club, Temple Athens, BUMS, Remedy κλπ. Θεωρώ πως σε εκείνες τις σκηνές μπορεί κανείς να εντοπίσει αληθινά διαμαντάκια που διψάνε να βγουν εκεί έξω και να δώσουν το 110% τους για να πετύχουν το όνειρο τους.
Έχοντας πει αυτό, λοιπόν, περνάω στην "ανάλυση" του συγκεκριμένου live, όπου θα επιχειρήσω έναν διαχωρισμό σε δύο ενότητες: Τους καλλιτέχνες (lineup) και το κοινό (audience)
LINEUP
Πρόκειται για 4 εγκληματικά υποεκτιμημένους καλλιτέχνες, που παλεύουν να ακουστούν σε μια χώρα που δεν μπορεί να δεχτεί τίποτα άλλο εκτός από το πασοκικό ελαφροπόπ και το εποχικό mainstream. Ο βιοπορισμός τους αποκλειστικά ως δημιουργοί δεν αποτελεί επιλογή στην ελληνική πραγματικότητα, επομένως καταφεύγουν είτε στον ασφαλή δρόμο της διδασκαλίας, είτε στην ένταξη τους σε νυχτερινά μουσικά σχήματα, αφού εκεί ρέει άφθονο χρήμα. [σ.σ.: Η αναφορά αυτή δεν γίνεται για κανέναν λόγο με στόχο την προσβολή ή την υποτίμηση της δουλειάς αυτής.] Παράλληλα, οι άνθρωποι αυτοί είναι γαλουχημένοι στην heavy rock μουσική, ο καθένας τους με διαφορετικές επιρροές και ιδιοσυγκρασίες, πράγμα που σημαίνει ότι οι δημιουργίες τους θα διέφεραν σημαντικά μεταξύ τους, όσον αφορά τις τεχνικές στην κιθάρα, τους ηχητικούς χρωματισμούς, τις συνθέσεις κλπ. Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, το να χτίσει ο καθένας το κοινό του και να το διατηρήσει αφοσιωμένο, ειδικά σε μια περίοδο που ευνοεί το ευκαιριακό content, είναι από μόνο του ένας άθλος.