Όσοι ασχολείστε καιρό με την ελληνική ραπ σκηνή σίγουρα έχετε ακούσει κάποιο beat ή έχετε παρακολουθήσει κάποιο video clip του συγκεκριμένου καλλιτέχνη , το όνομα αυτού ;
Beats Pliz (aka Φώτης Γεωργιάδης)
Έχοντας συλλέξει τους κόπους μιας ζωής από διάφορες εργασίες , ο Φώτης ξεκίνησε για να εκπληρώσει το όνειρο του χωρίς να ξέρει αν αυτό θα έχει αντίκρισμα και με όλους να τον θεωρούν τρελό όπως αναφέρει ο ίδιος
Δεν φοβήθηκε έκανε το βήμα και ανταμείφθηκε !!!
Περισσότερα σχετικά με την όλη διαδρομή θα αναλύσω στο review της ταινίας που θα ανέβει μέσα στις επόμενες ημέρες , μέχρι τότε όμως ας μιλήσουμε για τον δίσκο που κατα την γνώμη μου αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της ελληνικής Hip-Hop μουσικής αν όχι το μεγαλύτερο.
Ξεκινάμε λοιπόν
Πρώτο κομμάτι του album είναι το "Intro in A Minor" , μια μελωδία η οποία δεν μπορεί να ξεκολλήσει από το κεφάλι σου ακόμα και αν το προσπαθήσεις , το πιάνο και η εναλλαγή στο 1:24 όπου και τα υπόλοιπα όργανα παίρνουν θέση του προσδίδουν έναν επικο και cinematic χαρακτήρα με αποτέλεσμα να αποτελεί το καλύτερο ξεκίνημα για ένα τέτοιο project.
Νούμερο 2 και "Recital in D# Minor feat.Ethismos" , ο Αθηναίος ράπερ με το καταιγιστικό flow καταφέρνει με τις μπάρες του να γράψει ένα από τα πιο βαριά κομμάτια του δίσκου. Η αψεγάδιαστη μουσική σύνθεση και τα βρώμικα 808s μας βάζουν κατευθείαν στα βαθιά και το όλο αποτέλεσμα πιστεύω πως συγκεντρώνεται στον στίχο "Ορχήστρες που παίζουν για μας τα κωλόπαιδα της γειτονιάς".
Συνεχίζουμε με το "Mitropolis in C# Minor feat.Mikros Kleftis" , η αρχή με τις χορωδίες και τα βιολιά που πραγματικά παλεύουν θα με ανατριχιάζουν όσες φορές και αν πατήσω το play σε αυτόν τον δίσκο. Ο ΜΚ με τον ιδιαίτερο τρόπο του καταφέρνει να πλαισιώσει αριστα την όλη σύνθεση.
"Πόλη του Ατόφιου Κακού in E Minor feat. Dani Gambino" , τι να πρωτοπώ για το συγκεκριμένο κομμάτι ένας Dani να έχει πάρει φωτιά πάνω στο beat και η μουσική από πίσω να σου δημιουργεί μια μόνιμη αγωνία για το τι θα ακολουθήσει !!!
Νούμερο 5 και "Victoriam in F Minor feat.Bloody Hawk" , εδώ πραγματικά δεν θα μπορέσω να είμαι καθόλου αντικειμενικός αν έχεις διαβάσει ένα από τα προηγούμενα μου live reports ξέρεις πως ο Bloody είναι ο αγαπημένος μου έλληνας ράπερ και εδώ από το 100 πήγε στο 1000.
Στίχοι γροθιά στο στομάχι και ένα γαλήνιο πιάνο να τον συνοδεύει , μέχρι το τέλος της συνθεσης όπου το κομμάτι γίνεται τόσο grande που μένεις αποσβολωμένος να κοιτάς την οθόνη ή το πικαπ αντίστοιχα , αν είσαι από τους τυχερούς που διαθέτουν το βινύλιο του album.
Συνεχίζουμε με το "Arte Povera Soundtrack in Gsus2" , γίνεται κατανοητό πως εδώ έχουμε το κομμάτι που αποτελεί το theme της ταινίας που προβάλλεται αυτήν την στιγμή στους κινηματογράφους της χώρας.
Πραγματικά η αντίθεση του tag του Φώτη "Beats Pliz On The Game , Bitch" (δηλαδή κάτι που είναι βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα του Rap) και μια χορωδία να "φωνάζει" το όνομα του project είναι κάτι πρωτόγνωρο ειδικότερα ξέροντας πως ό,τι ακούς σε αυτόν τον δίσκο είναι γραμμένο από τον ίδιο άνθρωπο και όλα τα ορχηστρικά parts παιγμένα με φυσικά όργανα.
Νούμερο 7 και "Λάβαρα & Balaclava in C Minor feat.Sadam" , σε όλη την διάρκεια του δίσκου καταλαβαίνεις πόσο έντονες είναι οι εικόνες του δρόμου , ε εδώ ο Sadam με τους στίχους του το πήγε και ένα level περαπάνω , Gangsta rap με βιολιά και αλητεία μέχρι το κόκκαλο , μια ακρόαση θα σας κάνει να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται. Highlight του κομματιού και η αναφορά στον αδικοχαμένο Mad Clip.
"Pole Position in D Minor feat. Vlospa" , ο Γάλλος έχει αποδείξει πολλές φορές πως μπορεί να κάνει ότι θέλει με την φωνή του και αυτό το κομμάτι δεν αποτελεί εξαίρεση , εναλλαγές από ελληνικές ρίμες σε γαλλικές με καμία δυσκολία και η ορχήστρα από πίσω να δημιουργεί το χάος , μια μικρή παύση και ακολουθεί ίσως μια από τις πιο επικές στιγμές του δίσκου.
Νούμερο 9 και "Piece De Resistance in D Minor feat, Hawk" , ένα κομμάτι στο οποίο δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία με τις πρώτες μου ακροάσεις ( σ.σ Κακώς δεν είχα ) , όμως το εκτίμησα πάρα πολύ βλέποντας το πως γράφτηκε μέσα από το ντοκιμαντέρ.
Συνεχίζουμε με το "Memento Vivere in F Minor feat.Wang" , πιστεύω πως ο wang είναι μια από τις πολύ δυνατές μετοχές του ελληνικού hip-hop μιας και μπορεί και ελίσσεται σε αρκετά είδη από κλασικό rap μέχρι drill και γράφει με ευκολία πάνω σε πολλές θεματικές , αυτό συμβαίνει και εδώ στίχοι με βαθύ νόημα αλλά και ad libs τα οποία δεν λειτουργούν απλώς συμπληρωματικά αλλά προσθέτουν στην όλη σύνθεση.
Και φτάνουμε στο προτελευταίο κομμάτι του δίσκου "Ευτυχισμένες Ημέρες in C Minor feat. Lex" , εδώ ένας θρύλος της ελληνικής σκηνής ένωσε τις δυνάμεις του με έναν υπερταλαντούχο μουσικό-παραγωγό με βαθιά γνώση σε αυτό που λέγεται τέχνη , τι μπορεί να πάει λάθος ; Το κομμάτι είναι άριστο.
Η αυλαία πέφτει με το "Outro in A Minor" , ο πιο κατάλληλος τρόπος για να κλείσει όλο αυτό το concept συναισθηματικό , βαρύ και με μια δόση αισιοδοξίας που σου φωνάζει πως τα καταφέραμε χωρίς όμως να χρησιμοποιεί καν λέξεις.
Βαθμολογία : 10/10
Μιχαήλ-Άγγελος Διακογεωργίου για το MOPA-Music Webzine