Search

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

O Nick Spane (Wrath) στο Museum Of Past Affections : Interview In Greek

 


1. Νίκο καλησπέρα και σε ευχαριστούμε πολύ που δέχτηκες την πρόσκληση του Museum Of Past Affections, ελπίζω να είσαι καλά!!!



Καλησπέρα Μιχάλη, εγώ σε ευχαριστώ για την έμπρακτη υποστήριξή σου, από την αρχή της γνωριμίας μας.



2. Οι Dødsferd είναι ένα σχήμα που έχει καταφέρει να αγαπηθεί πολύ στον χώρο του ελληνικού underground αλλά και στο εξωτερικό, που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό και από που πηγάζει;


Έχω αληθινούς οπαδούς της μουσικής μου, της φιλοσοφίας μου, του κόσμου που έχω δημιουργήσει με πολύ πόνο, κούραση και ασταμάτητη δουλειά! Ότι κάνω, είναι αυτό που αισθάνομαι, όσο επίπονο και δύσκολο κι αν είναι, αλλά και όσο μακριά από τις πεποιθήσεις και επιθυμίες όλων αυτών που νομίζουν ότι με γνωρίζουν. Λειτουργώ πάντα με βάσει τις φωνές στο κεφάλι μου, αυτές που δεν σταματούν ποτέ και με σπρώχνουν με ορμή στο να αντιμετωπίσω και να διορθώσω τα κακώς κείμενα που έχουν επιβάλλει όλα αυτά τα παράσιτα που τους δόθηκε το δικαίωμα να εκφράζονται ανεξαρτήτως της δυστυχίας και της μιζέριας που προκαλούν. Δεν με ενδιέφερε ποτέ να γίνω αρεστός σε κανένα, να διασκεδάσω κανένα, να «αλλάξω δέρμα» και να προσαρμοστώ στην νέα τάξη πραγμάτων, όπως είναι και η μουσική, για κανένα. Δημιουργώ χωρίς όρια και περιορισμούς από κανέναν!     



3. Θα ήθελα να μου περιγράψεις λίγο τα early days πως ξεκίνησε το όλο εγχείρημα που λέγεται Dødsferd και γενικότερα η επαφή σου με την τέχνη της μουσικής



Όλα ξεκίνησαν το 1999, όταν άρχισα να εκφράζομαι μέσω των σκέψεών μου, αποτυπώνοντάς τα στο χαρτί, τα οποία πολύ αργότερα εκδόθηκαν και εντάχθηκαν στην σύγχρονη ποίηση (Θαμμένος στην Γη του Ονείρου, Εκδόσεις Όστρια 2022). Στην συνέχεια αγόρασα την πρώτη μου κιθάρα, κλασική. Το «μικρόβιο» της τέχνης το είχα από τον θείο μου, όπου και πέθανε σε ηλικία 20 ετών. Ποτέ δεν με ενδιέφερε να παίζω διασκευές και να γίνω κιθαρίστας. Απλώς, αναζητούσα ένα μέσο για να συνθέτω την δική μου μουσική, έτσι ώστε να μπορώ εξωτερικεύσω τους στίχους μου καλύτερα. Το 2000 δημιούργησα τους Haven of Sorrows όπου το 2001, μετονομάστηκαν σε Dødsferd και ξεκίνησε όλο αυτό το ταξίδι.






4. Από που αντλείς έμπνευση όταν γράφεις μουσική , υπάρχει κάποιος διαχωρισμός ανάλογα με το project ή θα έλεγες πως όλα μπαίνουν κάτω από την ίδια στέγη ως προς την θεματολογία ;



Ο θάνατος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, όπως και ο ξεπεσμός της ανθρωπότητας. Η κατάντια της κοινωνίας να δημιουργήσει και να σεβαστεί όλα τα έμβια όντα, τη φύση και όλους αυτούς που δεν έχουν φωνή, γιατί τους την αφαιρέσανε, για να ζήσουν ακόμη πιο πλουσιοπάροχα εις βάρος τους, οι θρησκείες, αιρέσεις,  πολιτική, έλλειψη παιδείας, καταφέρανε να γεννήσουν όλα αυτά τα παράσιτα που μοναδικός του στόχος είναι η καταστροφή και η εκμετάλλευση.  



5. Τελευταία δουλειά της μπάντας μέχρι στιγμής αποτελεί το Asphyxiating Late Night Sessionsπου είναι συνεργατικό με Sarvok , υπάρχει review στο site μας και δεν σου κρύβω πως το λάτρεψα από την πρώτη στιγμή όταν το άκουσα στην Ρόδο στα πλαίσια της παρουσίασης του βιβλίου. Μίλα μας λίγο για τον δίσκο



Με τον m.Sarvok, συνεργάζομαι από τότε που έφυγα από Αθήνα και εγκαταστάθηκα μόνιμα στον τόπο καταγωγής μου. Στο “Barking Dog Studio”, έχουμε κάνει αμέτρητες συζητήσεις, σχετικά με όλα αυτά που σου περιέγραψα. Ένα βράδυ, όλη αυτή η συζήτηση, μετατράπηκε σε αυτή την συνεργασία, πίνοντας το νερό που καίει. Ο καθένας μας ξεχωριστά, γνωρίζει τι χρειάζεται να προσφέρει για να εκφραστεί ακόμη πιο έντονα συναισθηματικά η αποδοκιμασία μας και η απέχθειά μας στις βδέλλες του κόσμου αυτού και στον τρόπο υποδούλωσής του.





6. Μιας και έγινε αναφορά στο βιβλίο αφήνουμε λίγο το μουσικό και πάμε στο συγγραφικό , γεμάτη χρονιά το 2023 παρουσιάσεις σε όλη την Ελλάδα sold out η πρώτη έκδοση , πως ήταν όλη η εμπειρία του “tour” και η ανταπόκριση του κόσμου ;



Ήταν πραγματικά συγκινητική η εκτίμηση και η υποστήριξη προς το πρώτο μου έργο. Το έτρεξα και το τρέχω αρκετά. Τίποτα δεν αφήνω στην τύχη, στην οποία δεν πιστεύω κιόλας. Είδα ανθρώπους να κλαίνε, να βουρκώνουν και να θέλουν να δώσουν την δική τους ερμηνεία στα ποιήματά μου. Όλα αυτό μου έδωσε ακόμη περισσότερη δύναμη, να συνεχίσω και να εντάξω κι άλλες παρουσιάσεις για το πρώτο μου έργο. Επομένως, σύντομα θα ανακοινωθεί η νέα μου περιοδεία, τον Μάρτιο, όπου και θα κλείσει εκεί ο κύκλος των παρουσιάσεων για το πρώτο μου βιβλίο. Στην συνέχεια θα ολοκληρώσω το δεύτερο βιβλίο μου, το οποίο είναι σχεδόν έτοιμο, έτσι ώστε να εκδοθεί μέχρι τέλος του χρόνου.







7. Αν κάποιος παρακολουθεί την μπάντα γνωρίζει πως δεν βγαίνει συχνά για live εμφανίσεις όμως πρόσφατα και πιο συγκεκριμένα τον Μάιο που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε ένα  live  στο Temple στην Αθήνα , πως πήγε ;



Πήγε ακριβώς όπως ήθελα και ήρθε ο κόσμος που ήθελα και τους ευχαριστώ πραγματικά. Με τιμήσανε και δεν το ξεχνώ.


8.  Κάπως έτσι πιστεύω καλύπτουμε το 23 και φτάνουμε στο σήμερα, όπου η μπάντα υπογράφει με την Hypnotic Dirge Records, πως προέκυψε και ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον όσον αφορά τους Dødsferd.



 Με τον Nicolas, από Hypnotic Dirge Records, συνεργαζόμαστε αρκετά χρόνια, όσον αφορά την διανομή των κυκλοφοριών της FYC Records από την εταιρεία του. Γνωρίζω την φιλοσοφία του και τον σεβασμό του στην δουλειά μου και στην μπάντα μου και έτσι αποφασίσαμε από κοινού να κυκλοφορήσουμε τον νέο μου δίσκο. Όπως είπα, η μπάντα μου είναι μόνο για αυτούς που έχουν την θέληση να ανοίξουν τα μάτια τους, την σκέψη τους και να δημιουργήσουν. Την FYCR την έφτιαξα, γιατί προφανώς δεν υπάρχει καμία εταιρεία εκεί έξω που να πρεσβεύει τα πιστεύω μου και να λειτουργεί με σεβασμό και εκτίμηση, προς τον δημιουργό, παρά μόνο στις τάσεις μόδας, στο κέρδος και στις «φθηνές» επιλογές της μάζας. Με την Hypnotic Dirge, δεν ισχύει αυτό, επομένως προχωρήσαμε μαζί στην νέα μου δουλειά.





9.  Κλείνοντας θα ήθελα να σου δώσω και συγχαρητήρια για την εταιρία που τρέχεις την FYC Records αρχικά για τις υπεροχές μουσικές που μας προσφέρει και κατά δεύτερον για την τιμή που έχουμε σαν MOPA να είμαστε χορηγοί επικοινωνίας σε αυτό το εγχείρημα , αυτά από εμένα η σκηνή και το κλείσιμο δικό σου , ελπίζω σύντομα να τα ξαναπούμε και από κοντά !!!

 

 

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου και για την υποστήριξη. Συνεχίστε να αγωνίζεστε ακόμη και όταν όλα είναι εναντίον σας. Τίποτα δεν είναι εξωτερικό.

 

Με εκτίμηση,

 

Νικόλαος Ι. Σπανάκης (Wrath / Dødsferd)!




Μιχαήλ-Άγγελος Διακογεωργίου για το MOPA-Music Webzine 





Dua Lipa - Radical Optimism (Full Album Review)

  Επέστρεψε μετά από τρία χρόνια με νέο άλμπουμ μια από τις μεγαλύτερες Pop Star της εποχής μας.  Ο λόγος για την Dua Lipa που για ακόμα μια...